Tester akumulatorów to przyrząd niezbędny w każdym warsztacie samochodowym. 
                    
                    
                        Tester akumulatorów samochodowych MICRO-568 wykorzystuje najbardziej zaawansowaną technologię 
                        pomiaru konduktancji akumulatora, aby móc łatwo, szybko i dokładnie zmierzyć aktualną zdolność 
                        generowania prądu rozruchowego oraz ocenić stan zużycia akumulatora.
                        Pomiar konduktancji jest wykonywany poprzez przyłożenie napięcia przemiennego o znanej 
                        częstotliwości i amplitudzie do zacisków badanego akumulatora, następnie wykonywany jest 
                        pomiar wartości wymuszonego w ten sposób prądu AC. Wartość konduktancji jest wynikiem 
                        stosunku wartości prądu AC do wartości napięcia AC. 
                        Metoda ta opisana jest szczegółowo w normie IEEE 1188-1996                        
                    
                    
                        Metoda ta jest obecnie powszechnie stosowana w autoryzowanych serwisach samochodowych.
                    
                    
                        Przyrząd wykrywa typowe awarie systemów rozruchowych oraz systemów ładowania pojazdów. 
                        Wyniki pomiarów pomagają personelowi dokonującemu przeglądów w szybkim i dokładnym 
                        identyfikowaniu problemów, dzięki czemu zapewnia szybką naprawę pojazdu.
                    
                    
                        Test akumulatora
                    
                    
                        Głównym celem testu akumulatora jest dokonanie analizy kondycji akumulatora w celu 
                        obliczenia aktualnego tzw. prądu CCA. Według normy SAE oznaczenie CCA (Cold Cranking Ampere capacity) 
                        wskazuje ile amperów akumulator może dostarczyć przez 30 sekund przy temperaturze -18°C. 
                        Inaczej mówiąc jest to wydajność prądowa przy rozruchu w niskiej temperaturze.
                    
                    
                        Przed pomiarem należy odczytać z akumulatora, według jakiej normy ma być zmierzony prąd rozruchowy, 
                        ponieważ w oznaczeniach akumulatorów funkcjonują różne normy np. DIN, SAE, etc., 
                        które zakładają odmienne warunki pomiaru. 
                        Na przykład dla akumulatora o pojemności 55 Ah prąd rozruchowy według DIN wynosi 266A, 
                        natomiast według normy SAE wynosi aż 423A. 
                    
                    
                        Zadaniem okresowych testów jest wykrycie zużytego akumulatora i zastąpienie go nowym, zanim 
                        nastąpi nadmierna utrata zdolności dostarczania wymaganego prądu rozruchowego. 
                    
                    
                        Test rozruchu
                    
                    
                        Test rozruchu jest wykonywany głównie w celu sprawdzenia rozrusznika. Poprzez badanie 
                        aktualnie wymaganego prądu rozruchowego oraz napięcia na rozruszniku możemy 
                        dowiedzieć się, czy rozrusznik pracuje poprawnie. Istnieje kilka powodów nieprawidłowego 
                        stanu rozrusznika: awaria systemu smarowania powodująca, że wzrasta moment obrotowy obciążenia 
                        rozrusznika lub wzrost tarcia wirnika samego rozrusznika. 
                    
                    
                        Test ładowania
                    
                    
                        Test ładowania służy do sprawdzenia i analizy sytemu ładowania, obejmującego alternator, 
                        prostownik, diody prostownicze, etc., w ten sposób dowiadujemy się, czy napięcie wyjściowe 
                        alternatora jest normalne, diody prostownika działają prawidłowo oraz, czy prąd ładowania 
                        jest prawidłowy. Jeżeli jedna z wspomnianych części nie działa prawidłowo, wtedy 
                        będzie to prowadziło do nadmiernego lub niecałkowitego ładowania akumulatora. 
                        W następstwie akumulator zostanie szybko uszkodzony lub znacząco zostanie skrócony 
                        czas jego użytkowania lub innych odbiorników elektrycznych.
                    
                    
                        Wbudowana drukarka
                    
                    
                        Wbudowana drukarka pozwala na wygodne dokumentowanie wyników pomiarów 
                        i prezentację kondycji akumulatora oraz układów rozruchu i ładowania klientowi.
                    
                    
                        Cechy szczególne
                    
                    
                        - Badanie wszystkich typów kwasowo-ołowiowych akumulatorów rozruchowych, łącznie ze zwykłymi 
                            akumulatorami kwasowo-ołowiowymi, akumulatorami AGM z wypełnieniem z płyt lub 
                            zwojów spiralnych z maty szklanej, akumulatorów żelowych, etc.
                        
- 
                            Pomiar może być wykonywany na akumulatorze zamontowanym w samochodzie
                        
- Bezpośrednie wykrywanie uszkodzonych celek
- Zabezpieczenie przed podłączeniem z odwróconą polaryzacją, odwrotne podłączenie 
                            nie uszkadza przyrządu oraz nie wpływu na akumulator i pojazd.
                        
- 
                            Bezpośredni test rozładowanego akumulatora, nie ma potrzeby pełnego ładowania 
                            akumulatora przed testem
                        
- 
                            Zawarte w przyrządzie normy pomiarowe obejmują najważniejsze obecnie normy 
                            akumulatorów: CCA, BCI, CA, MCA, JIS, DIN, IEC, EN, SAE, GB. 
                        
- Testuje akumulatory 12V w systemach ładowania 12V i 24V
- 
                            Na wyniki pomiarów składają się:
                            
                                - Test akumulatora
                                    
                                        - Procentowa ocena stanu akumulatora
- Stan naładowania w procentach
- Zmierzona wartość aktualnego szczytowego prądu rozruchowego
- Rezystancja wewnętrzna akumulatora
 
- Test rozruchu
                                    
                                        - Napięcie akumulatora podczas rozruchu
- Czas trwania rozruchu
 
- Test ładowania
                                    
                                        - Napięcie akumulatora bez obciążenia
- Napięcie akumulatora pod obciążeniem
- Tętnienie napięcia ładowania
 
 
- 
                            Posiada dodatkowo funkcję pomiaru temperatury 
                        
- 
                            Zapamiętuje do 100 zestawów wyników do późniejszej analizy i wydruku.
                        
- Wbudowana drukarka dokumentująca wyniki pomiarów
                        
                            |   |   | 
                        
                            | Widok z przewodami pomiarowymi | Gniazdo podłączenia przewodów pomiarowych | 
                        
                            |  |  | 
                        
                            |   |   | 
                        
                            | Widok tyłu obudowy w holsterze | Widok tyłu obudowy bez holstera | 
                        
                            |  |  | 
                        
                            |   |   | 
                        
                            | Widok testera MICRO-568 podczas pomiarów | Przykładowy wydruk z pomiarów |